
29.04.2025
4373
349
Автор мода: ArcanicVoid
Автор публикации: Max_Haswell
Версия: 1.1.9
Перевод: Русский
Я не автор данного мода, а лишь его локализатор, и автором является ArcanicVoid.
Не имеет отношения к Community Fixes Merged но вдохновлен модом, отсюда и название :)
Введение:
----------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------
Исправления из модов, которые включены в данный мод.
Не имеет отношения к Community Fixes Merged но вдохновлен модом, отсюда и название :)
Введение:
----------------------------------------------------------------
- Почему? Упорядочивает загрузку 70+ модов, с меньшей головной болью, BA2, потерянными файлами и конфликтами.
- Все импортированные моды имеют либо открытые разрешения, либо прямой запрос был одобрен.
- Кроме того, я сделал приличное количество исправлений и доработок по всем пунктам.
- Из-за особенностей этого мода, он НЕ будет включен в систему очков доната Nexus.
- [CTM] Из-за широкого спектра твиков есть изменения, которые могут улучшить производительность.
----------------------------------------------------------------
- Рефакторинг и слияние были проведены со многими модами, чтобы они дополняли друг друга.
- Всегда запускайте его перед модами PRP / PRP Lite / Boston FPS Fix / Previs в порядке загрузки.
- Совместим с LIF, иначе возможны конфликты с изменениями в ванильных Leveled Items.
- Например, эти моды: Loot Logic, Looted World, любые "переделки" лута.
Исправления из модов, которые включены в данный мод.
- 6 planters (Carrot/Corn/Gourd/Melon/Mutfruit/Tato) - Vilance's Library Plugin by VilanceD
- - These are in the base game (i.e. Greygarden), but now they're also in the settlement menu
- Activators disabled on Cell resets (Ash Piles, Gnats, Placed Caps, Turret Debris)
- Added Drink keywords to Far Harbor drinks; adjusted records - using Robco Patcher
- Alarm / Bell Packages (5) set to "Run" like other / DLC Alarm packages
- All bleed effects have been adjusted accordingly. I.E. robots/turrets/Vertibirds can't bleed
- - with some adjustments to patch in Community Fixes Merged changes
- All fire effects have been given the proper "Fire" keyword and can't burn while swimming
- - with some adjustments to patch in Community Fixes Merged changes
- Allied with Ironsides by bionicyardiff
- AMTMTFFSLIDWISYS by Bunslinger
- Assault rifle default rear sight Fix by Satojo
- Bashing killmoves enabled by CensorNV + CFM fixes integrated + synths added
- Billboards Transparent and Fade Fix + Normal Map Fix by Gravedigger80
- Bug Fix - Bradlee by rsm000rsm
- Bug Fix - Caravan Guard Under Armor by rsm000rsm
- Bug Fix - Ellie Perkins by rsm000rsm
- Bug Fix - Gunner Guard Outfit by rsm000rsm
- Bug Fix - Hired Gun by rsm000rsm
- Bug Fix - Stan Slavin by rsm000rsm
- Bug Fix - Trapper Under Armor by by rsm000rsm
- Bug Fix - Virgil by rsm000rsm
- Bug Swarm Crash Fix by Glitchfinder
- Build The Other Power Armor Station by BitMage
- Bunker Hill Utility Basement Fix by Yukichigai - Cell was partial formed
- Bunker Hill Vendors Fix - Kay and Joe Savoldi Actually Sell Things by Babaloo321
- Can scrap dead Settlers, many human NPCs, and the infamous annoying Skeletons
- - Credit: Vilance's Library Plugin to scrap Skeletons; did the same for [dead] human NPCs
- - NOTE: allows mods like Defective Synths; loads new NPCs in the same Leveled Lists
- Can't open doors: Chickens, Rabbits, Raider Dogs, Vicious Dogs, Wolves
- Carlisle Typewriter Mesh Fix by sakura9
- Cats, Dogs, Robots in settlements have bonus Happiness; varies per NPC
- Chameleon and Power Armor Stealth Field Fixes by bionicyardiff
- - with some adjustments to patch in Community Fixes Merged changes
- Clean And Simple Nuka World Bottle Fix by Glitchfinder
- Cooking stove normal fix by Amadeone
- Creature Cowardly AI Fix by Ghostrider231
- Custom Combat Music Fix by ColonelMagnum
- Cut Cat Colors - Black Cats and Brown Tabbies by tenhats
- Cut Content - Red and Green Batting Helmets by tenhats
- Cutting Room Floor - Eyebot Radio Broadcast by Glitchfinder
- Cutting Room Floor - Nuka World Hair Dyes by Glitchfinder
- Desk-Lamp 02 Fixed by ScottyX2
- Dialogues for any Vault Suit you have equipped, not just 81/111 (VaultSuitKeyword)
- Dialogues for settlers being suspicious, but only if they're not in your settlements
- Diamond City Billboards by Glitchfinder
- Dogmeat Follow Behind by kraag
- Durable Relay Synths by Lystraeus - using Robco Patcher
- Dust Storms High FOV Fix by Bunslinger
- Drink Up - Prewar Coffee Fix by Glitchfinder
- Electrical Hobbyist's Club Fast Travel Fix by Glitchfinder
- Elemental immunity conditionals (MGEF) have been provided, but not put into effect...
- - This allows other mods to inherit the Perks, to effectively use CTM as a baseline
- Enhanced Blood - better performance by DRunkCoWBoy
- - Limits amount of blood decals, or better framed: no stacking blood decals
- Extended Ripper Blade Blood fix by Lythael
- Fallout 4 Fixes by TrueVoidwalker - imported only necessary fixes (roughly 20%)
- Far Harbor Doctor Dialogue Fix by Machienzo
- Fast Travel Map Markers Fix by niston
- Fat Man Radiation Hazard by fadingsignal - with some minor adjustments
- Fixed Vault Sink by niston
- Fixed World Map and Globes by manlethamlet
- Fixer by Qrsr - imported only necessary fixes (roughly 10%)
- - Constructible Objects - scrap-able light fixtures (except Red Rocket lights);
- - Object Effects - bleeding/poison shouldn't affect robots/synths/turrets/etc;
- - Anything else is subjective, dangerous editorid changes, or unimportant
- Flare Gun Animation Fix by Brainstormepilog
- - I also made some changes to the projectile so that it burns longer and falls slower
- Flicker Fixer eXofied by Exoclyps - in PRP V69+
- Flutter Flicker Fixer For Foliage by DoubleYou
- General McGann is a Skeleton by PallidaCulus - Cell was partial formed
- Ghoul Hand UV Fixes by Liseralla
- Glowing Mouths - The Fix by olverajathen80
- - an alternate variant of No More Glowing Mouths by fadingsignal
- Hair Specular Map Removal Thingy by DeathWrench
- Handmade Rifle Animation Fix by Brainstormepilog
- HighTech Audio Distortion and Crackle Fix by 0eggsontoast0
- Illusive Fixes and Merges by IllusiveMan196 - Piper Interview Restored Fix
- Immersion Fix - Settler Underarmor by rsm000rsm - using Robco Patcher
- Landing Animation Consistency Fix by Bunslinger
- Legendary Mutation Messages Fix by codeblackcrash
- Lens Flare Visible Rectangle Fix by Alepap - and fixed texture sizes
- Less Annoying HC Messages by PaddyGarcia - concise and to the point
- Loading Screens & REs reduced (DLCO1/DLC04) - forwarded from Community Fixes Merged
- Magazine Issue Numbers by TheJollyKraut
- - with some adjustments to patch in UFO4P changes
- Magic Effects fixes and adjustments; Cryo, Fire, Poison, Radiation, Stagger
- Melee Sneak Locomotion Animation Blending Fix by CarbonWaffle - Main File
- Midnight Cult Fix by Glitchfinder - Package data edits to 'fix' idle Settler AI - Main File
- Minor fixes by Meldonaut - imported only necessary fixes (roughly 10%)
- - There is nothing minor about this mod; has a huge amount of changes and wild edits
- Minutemen Ending Dialogue Fix by bluechipmunk1225
- Minutemen General's Uniform given proper Combat Armor Material, Misc, and Weave
- Nick Valentine Far Harbor voice pitch changer by bluechipmunk1225
- No Fast Travel From Red Death Island by Glitchfinder
- Northern Foothills Rocks Fix by ossumpossum
- NPCs use Junk Jet Fix by TheJollyKraut + NPCs use ammo
- Power Armor Frame Core Socket Hole Fix by Madcat221
- Power Armor Frame Material Fix by mlucke - which is merged with the above mod
- Pip-Boy Glow Fix by cyan49
- Protectron Head Actuated Frame With Light by robotized
- Quest Tweaks - Nuka-World - Precious Medals by Avalonica
- Removed or Reduced Interior Wind and Rumble Ambience by MisterOldVegas
- - Went with the reduced files and made specific Cell edits in some areas
- Removed "seeks target" flag from Behemoth Boulders, as this isn't Wanted, the movie
- Removed Weave from 5 "ClothesResident" vanilla hats for balancing purposes
- Robes of Atom's Devoted Hidden Perk Fix by TheJollyKraut
- Robot Behavior Animation Tweaks by thesonburn
- Sentry Bot Face Light Fix by BlackHades0133
- Submariner Uniform Alpha Fix by JayDollar
- Technical Documents available from the beginning by ledzepiv
- Total Snapgasm by CrEaToXx
- Un-Randomized Workshop Turrets by Yukichigai
- Vault 88 - Enemies Spawn only at Front Door by ineffablered
- Vault 88 Settler Sandbox Fix by tenhats
- WBGF - Wire Barrel Gobo Fix by ScrollTron1c
- Weapon Behavior Ironsights movement direction lock fixes by CarbonWaffle - Main File
- Wet Body Fix (Specular - Glossiness fix) by Ceqatre
- Workshop Highlight Fix by SoleVaultBoy
Полный список исправлений можно посмотреть на оригинальной страничке мода ТЫК
Требования:
Fallout 4 + все DLC
Community Fixes Merged ( Рекомендуется к установке, но не обязателен для работы самого мода. )
Leveled Item Fixes (LIF) ( Рекомендуется к установке, но не обязателен для работы самого мода. )
New Equipment Overhaul (NEO) - Armour And Clothing Tweaks ( Обязателен для работы самого мода для FULL версии. )
RobCo Patcher ( Рекомендуется к установке, но не обязателен для работы самого мода. )
The Rebuild Collection - AIO ( Рекомендуется к установке, но не обязателен для работы самого мода. )
Scrap Press Machine ( ОПЦИОНАЛЬНО - Разбор хлама/брони/оружия, не обязателен для работы самого мода. )
Установка: (можно вручную или через менеджеры модов)
Советую устанавливать через менеджеры модов (Vortex или MO2), так как установку вручную лень описывать, но если кому-то нужно, то сделаю.
Требования:
Fallout 4 + все DLC
Community Fixes Merged ( Рекомендуется к установке, но не обязателен для работы самого мода. )
Leveled Item Fixes (LIF) ( Рекомендуется к установке, но не обязателен для работы самого мода. )
New Equipment Overhaul (NEO) - Armour And Clothing Tweaks ( Обязателен для работы самого мода для FULL версии. )
RobCo Patcher ( Рекомендуется к установке, но не обязателен для работы самого мода. )
The Rebuild Collection - AIO ( Рекомендуется к установке, но не обязателен для работы самого мода. )
Scrap Press Machine ( ОПЦИОНАЛЬНО - Разбор хлама/брони/оружия, не обязателен для работы самого мода. )
Установка: (можно вручную или через менеджеры модов)
Советую устанавливать через менеджеры модов (Vortex или MO2), так как установку вручную лень описывать, но если кому-то нужно, то сделаю.
Облако Mail.ru (215 мб)Сервер №1
Внимание: Автор данной темы имеет право удалять комментарии пользователей, если комментарии не соответствуют правилам сайта. Если ВЫ как пользователь считаете, что ваш комментарий был удален без каких-либо на то причин и без основания, то можете написать автору данной темы, и спросить, за что был удален ВАШ комментарий, с предоставлением причины удаления, исходя от правил сайта.
LITE - [ДОБАВЛЕНО] Bashing killmoves enabled by CensorNV + CFM fixes integrated + synths added
LITE - [ОБНОВЛЕНО] Blaze - An Immersive Molotov Cocktail Overhaul by DeathByPewPew - added Robco changes
LITE - [ДОБАВЛЕНО] Bug Fix - Bradlee by rsm000rsm
LITE - [ДОБАВЛЕНО] Bug Fix - Hired Gun by rsm000rsm
LITE - [ДОБАВЛЕНО] Bug Fix - Trapper Under Armor by by rsm000rsm
LITE - [ДОБАВЛЕНО] Bug Fix - Virgil by rsm000rsm
LITE - [ДОБАВЛЕНО] Bug Swarm Crash Fix by Glitchfinder
LITE - [ДОБАВЛЕНО] Cutting Room Floor - Eyebot Radio Broadcast by Glitchfinder
LITE - [ДОБАВЛЕНО] Landing Animation Consistency Fix by Bunslinger
LITE - [ДОБАВЛЕНО] White Car Greyscale Fix by TheGoldfinch
LITE - Движение джетпака немного улучшено, может продолжаться дольше (проблем с анимацией не выявлено)
LITE - Removed "seeks target" flag from Behemoth Boulders, as this isn't Wanted, the movie
FULL - Cola Machines - Working Fans by robotized
FULL - Increased radio reverb and distance by approximately x2~3 (00082790 / SOMMonoWorldRadio_01600)
GOG FIXES - Bus Stop Bench Fix by CrunchyBiscuit007 - in UFO4P version 2.1.7+
GOG FIXES - Load Holotape at Weston Water Facilities Terminal by sdgreene - in UFO4P version 2.1.8+
GOG FIXES - Nuka World Radio Fix by Glitchfinder - likely to be added in UFO4P version 2.1.9+
ROBCO - Leveled Items / NPCs / Races - Some corrections and added small fixes
MOVE - LITE -> Immersive Crafting - Bloodpack (1), Irradiated Bloodpack (1) via Chem Station
[HEALING]MOVE - LITE -> Immersive Crafting - Chems crafting requires empty containers for realistic storage and usage
MOVE - LITE -> Immersive Crafting - Cooking Oil (1), Fertilizer (1), Vegetable Starch (3) via Cooking Station
[UTILITY]MOVE - LITE -> Immersive Crafting - Conversions of some wild crops to normal crops via Cooking Station
[UTILITY]MOVE - LITE -> Immersive Crafting - Deezer's Lemonade in Cooking Station [BEVERAGES]; finish Quest: "Human Error"
MOVE - LITE -> Immersive Crafting - Giddyup Buttercup Repair by 42sheep - via Chem Station
[MISC]MOVE - LITE -> Immersive Crafting - Mini Nuke in Chem Station [MISC], 4 Mini Nuke parts from base game
MOVE - LITE -> Immersive Crafting - Make Mining Helmets by PaddyGarcia via Chem Station
[MISC]MOVE - LITE -> Immersive Crafting - Recharged Stealth Boy via Chem Station [MISC]by using a Depleted Stealth Boy
MOVE - LITE -> Immersive Crafting - Removed junk items (ex: AntiFreeze) from recipes and using components instead
MOVE - LITE -> Immersive Crafting - Various "dirty" clothes can be "cleaned" via Chem Station
[MISC]REVERT - LITE - many plugin edits to Armor, Containers, Explosions
REVERT - LITE - "Fixer" by Qrsr -> Super Mutant Armor drops from Super Mutants - subjective
REVERT - LITE - "mdkd's Deliverer firing sfx" by mdkd99 - subjective
REVERT - LITE - Removed sound edits EquipUp/EquipUpFast for grenades and mines - potential sound bug(s)
REVERT - FULL - "No More Birds" by itmemav - not essential to CTM
REVERT - FULL - Tile Rubble Remover by Aurelianis - not essential to CTM
Прошу объяснить.
На странице в Нексусе про не поддержку 984 тоже нет.
Всё,нашел проблему вылета.Отключил RobCo Patcher и игра запустилась без вылетов.
ФИКСЫ - Alarm / Bell Packages (5) set to "Run" like other / DLC Alarm packages
ФИКСЫ - [ДОБАВЛЕНО] Lens Flare Visible Rectangle Fix by Alepap (w/fixed sizes of textures)
ФИКСЫ - Molotov projectile: throw arcs use timer even if alt timer flag is not used
ФИКСЫ - [ДОБАВЛЕНО / QOL] Nick Valentine Far Harbor voice pitch changer by bluechipmunk1225
ФИКСЫ - [QOL]Scavenging Station was given a slightly more reasonable loot pool
ФИКСЫ - [ДОБАВЛЕНО] Workshop Highlight Fix by SoleVaultBoy
ROBCO - ФИКСЫ - Many FormID Lists shifted over to use Robco instead of plugin edits
ROBCO - ФИКСЫ - Minutemen/Settler LLs integrated into Robco instead of plugin edits
ROBCO - Companions - split [no]Favor Timer Cooldown from the other features
ROBCO - Изменения в оружии - разделены на 3 категории: Мощность действия, Дальность действия, Вес
ROBCO - Изменения в оружии - Сила действия - рукоятки и ложи не имеют штрафа за AP
ROBCO - Изменения в оружии - Дальность - дула и ресиверы не изменяют дальность стрельбы
ROBCO - Изменения в оружии - Вес - Вес добавляется, а не умножается
ОПЦИОНАЛЬНО - Realistic Muzzle Flash - Blinded by the Light by Puppyburns
ФИКСЫ - [ДОБАВЛЕНО] Bug Fix - Caravan Guard Under Armor by rsm000rsm - с некоторыми изменениями
ФИКСЫ - [ДОБАВЛЕНО] Bug Fix - Ellie Perkins by rsm000rsm
ФИКСЫ - [ДОБАВЛЕНО] Bug Fix - Gunner Guard Outfit by rsm000rsm - с некоторыми изменениями
ФИКСЫ - [ДОБАВЛЕНО] Bug Fix - Stan Slavin by rsm000rsm
ФИКСЫ - [ДОБАВЛЕНО] Build The Other Power Armor Station by BitMage
ФИКСЫ - [ДОБАВЛЕНО] Cooking stove normal fix by Amadeone
ФИКСЫ - [ДОБАВЛЕНО] Cut Content - Red and Green Batting Helmets by tenhats - также сделали их сменными
ФИКСЫ - Диалоги реакций на любой комбинизон убежища, который у вас есть, а не только на 81/111(VaultSuitKeyword)
ФИКСЫ - Диалоги реакций на настороженность поселенцев, но только если они не находятся в ваших поселениях
ФИКСЫ - [ДОБАВЛЕНО] Fast Travel Map Markers Fix by niston - Boston Airport & Hangman's Alley
ФИКСЫ - [ДОБАВЛЕНО] Immersion Fix - Settler Underarmor by rsm000rsm
ФИКСЫ - Loading Screens & REs reduced (DLCO1/DLC04) - forwarded high priority from CFM
ФИКСЫ - MGEF fixes and adjustments; Cryo, Fire, Poison, Radiation, Stagger
ФИКСЫ - Из контейнеров холодильника действительно выпадает лут (removed unnecessary Global)
ФИКСЫ - [ДОБАВЛЕНО] Robot Behavior Animation Tweaks by thesonburn - также исправляет несколько проблем
ФИКСЫ - [QOL]Robot Model's added Bobblehead keyword to work with stands (for real this time)
ФИКСЫ - [QOL]Robot Model's names changed to be all "Model _________"
ФИКСЫ - [ДОБАВЛЕНО] Total Snapgasm by CrEaToXx - объединение всех исправлений сетки мастерской с привязкой
ФИКСЫ - [QOL]Разблокированы посты охраны Волт-Тек (3), так как в базовой игре их всего 2
ФИКСЫ - [ДОБАВЛЕНО] Vault 88 - Enemies Spawn only at Front Door by ineffablered
ФИКСЫ - [ДОБАВЛЕНО] Vault 88 Settler Sandbox Fix by tenhats
CTM - [ADD]Cappy's Cafe Corpse Cleanup by tenhats - без посторонних глаз и беспорядка - дружественный к PRP
CTM - [ADD]Marowski's Chem Lab Stash by mooglechick - квест / улучшение местоположения
ОПЦИОНАЛЬНО - Удалены требования к пустым контейнерам для химии, чтобы крафтинг стал собственным плагином, на ваш выбор
ПАТЧ - Damn Apocalypse Loot patch further aligned (COBJs / Containers / Leveled Items)
ROBCO - FIXES - added Cone of Fire Fix, Flamer VATS Fix; removed non-functional references
ROBCO - Weapon Tweaks - added Flamer Nozzles and all Receivers with no reduced ranges
REVERT - Buggy Bird "Fix" - не доказано; пользователи утверждали, что это может помочь, но я думаю, что это плацебо
REVERT - Reverted change to Shenk's Outfit since CFM recently added that low priority fix
REVERT - Reverted Global edits to Minutemen max quests (0023888E) and CC Vault Suits (0024A191)
REVERT - Snappable Garden Plots by DOOMBASED - replaced by Total Snapgasm by CrEaToXx